יום ראשון, 15 במרץ 2015

טיפים לעיצוב הבית

הבית הוא המקום בו אנו מבלים את רוב זמננו ויותר מכך, הוא משקף אותנו ויכול להשפיע על הרגשתנו.
זו הסיבה שאין קו עיצובי אחיד ומומלץ עבור כולם. יתכן שניכנס לבית מעוצב להפליא אך נרגיש קרירות ואי נעימות, מאידך, כמה פעמים הגעתם לבית קטן ולא מושקע ביותר ששידר חום, אהבה וסוג של משיכה עד כדי מגנוט.
כל אחד מעצב את ביתו על פי אופיו והבנתו, או לוקח מעצב פנים המבין מה רצונו והוא זה שמגיע להחלטות ומעצב את הבית בהתאם לאחד השלבים החשובים ביותר בשיפוץ הבית – תאום ציפיות.

צביעת דירה

צביעת דירה היא מהפעולות הפשוטות והמשפיעות ביותר בעיצוב הבית
צביעת דירה
צביעת דירה בצבעים מתאימים משמש כאמצעי נפוץ, זול וזמין בכל מצב בו אנו מעוניינים "להחליף" את האווירה בבית. זהו אולי הפתרון הראשוני הטוב ביותר לעיצוב מחודש של הבית. כמובן שלפני בחירת הצבעים יש לתת דגש מיוחד להתאמתם לחלל הבית כמו גם לרהיטים המצויים בו. הרבה אנשים לא מודעים לאפקטים שניתן ליצור בעזרת הצבעים לדוגמה, הגדלת חלל באמצעות שימוש בצבעים בהירים, בחירת צבעים חמים או מרגיעים שמשפיעים על מצב הרוח ועוד.

עבודות גבס

עבודות גבס מהווים מהפיכה בכל קנה מידה. ניתן לעצב בגבס כמעט כל דבר כאשר הגבול הוא הדמיון. היתרונות שמספקות העבודות בגבס הן כל כך גדולות – החל ממחיר נוח,  זמן ביצוע מהיר ועד תוצאות עוצרות נשימה. כמו כן זהו פתרון רב גוני. ניתן לבצע עבודות גבס בסלון כגון נישה לטלויזיה, מזנון גבס, הנמכת תקרה וכמובן בניית חדרים והקמת קירות.
בטון? בחרו בדק ופרקט
בעולם מתועש ובנוי כמו שאנו חיים, ניתן ורצוי ליצור חמימות בחלל ביתנו. פתרון זול יחסית ובעל השפעה מרחיקת לכת הוא השימוש בחומרים טבעיים כגון דקים או פרקטים. מעבר לפן העיצובי, חישבו כמה נעים ללכת יחפים על רצפת פרקט. הדבר נכון שבעתיים בעונת החורף.
אם אתם גרים בבית פרטי או דירת גן, הדבר נכון גם לבחירת הריצוף החיצוני בחצר. שימוש בדק ישפר את האווירה ויצור המשכיות בין החצר לבין חלל הבית. כמו כן הדק ישתלב היטב עם בחרתם להשתמש בפרקט בתוך הבית.

פרגולה 

אם בעיצוב פנים וחוץ עסקינן, עלינו להתייחס לקרוי החיצוני. אנו חיים בישראל שהיא מדינת שטופת שמש ולכן קיים צורך לקרות את המרפסות או החצר. שיקלו לבנות את הפרגולה מעץ. מעבר לאפקט העיצובי, ובהנחה שבחרתם להשתמש בדק, ביכולתכם ליצור סביבה המשרה אווירה טבעית וחמימה. אותה אווירה שתמגנט אנשים אל ביתכם.                                             
לסיכום,
כשניגשים לעצב  את הבית צריך לדעת מהי המטרה ומה הצרכים. לדוגמה, האם הבית משמש למגורים,  נופש, אולם או משרד. בסיום הגדרת המטרה ניתן לגשת למלאכת התכנון והשיפוץ.


על מנת לעצב את הבית ניתן להשתמש במגוון כלים שמתאימים לכל תקציב. אין הדבר אומר שאתם חייבים להוציא עשרות אלפי שקלים בשיפוץ הבית. ניתן להגיע לתוצאות יפות מאוד גם באמצעות צביעת דירה ועבודות צבע, עבודות גבס ופרקטים. אם התקציב שלכם גדול יותר, ניתן לשלב דק ופרגולה בחצר הבית או המרפסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה