יום ראשון, 15 במרץ 2015

טיפים שימושיים לעיצוב הבית

תופתעו אבל לא חייבים להיות מעצב פנים על מנת לעצב כל חדר בצורה יפה ומזמינה. כל שדרוש הוא רצון, מגע מתאים ודמיון מפותח. אם אתם עומדים לשפץ את ביתכם או לבנות בית חדש, הכתבה הזאת נכתבה בשבילכם.
1. צביעת דירה אחת הדרכים להקנות מראה חדש לביתכם הוא צביעתו. זהו פתרון מצוין בעלויות סבירות והשפעתו גדולה מאוד. צביעת דירה היא הבסיס העיצובי והקרקע עליו תישען מלאכת העיצוב. אנשים
הדרך הטובה ביותר להקנות מראה חדש לבית היא צביעתו
צביעת דירה
רבים מעוניינים ליישם צבעים שנתקלו בהם במקומות שונים ושמצאו חן בעינם. דבר זה יכול להוות מכשול משלוש סיבות עיקריות. ראשית, יש להתחשב בחשיפה לאור. צבע בדירה יכול לקבל גוונים שונים בהתאם לכמות האור אליה הוא נחשף ולכן התוצאה יכולה להיות שונה באופן מהותי ממה שדמיינתם.
שנית, חובה להתאים את הצבע לרהיטים. להתאמה יש חשיבות מרובה. יתכן שתבחרו בצבע שמצא חן בעינכם אך בשילוב עם צבעי הרהיטים התוצאה המתקבלת לא מספקת. לכן, לפני שאתם בוחרים צבע, חישבו מה מתאים לפרטי הריהוט שיש לכם. הסיבה האחרונה מתייחסת לעובדה שבאמצעות צביעה, אנו יכולים ליצור תחושה של הגדלה או הקטנת חלל. צבע בהיר יצור תחושה של חלל גדול בעוד צבע כהה יותר עלול להקטין את החדר הנצבע. כמובן שכדי לבצע עבודה מקצועית, עליכם להקפיד על כללי הצביעה והוראות היצרן, לחלופין, באפשרותכם לשכור צבעי לביצוע העבודה.
2. ריהוט – אנשים רבים נוטים להעמיס ריהוט שונה וליצור צפיפות שהיא מיותרת לחלוטין. הימנעו מצפיפות יתר ובמקום להשקיע בכמות הריהוט, השקיע באיכות הריהוט. כמו כן ניתן לשלב עבודות גבס בסלון להקטנת התלות בפרטי ריהוט שונים ולהתאמה טובה הרבה יותר. נקיטת הפעולות שתוארו, יצרו לכם מרחב גדול ופתוח יותר שבסופו של דבר יגדיל את חלל הבית ויביא לתחושה נעימה יותר.

שילוב אלמנטים שונים לעיצוב פנים עשיר
עיצוב הבית
3. תמונות – אין ספק שתמונות מוסיפות המון לתחושה הביתית ולייחודיות של הבית. יחד עם זאת יש לתת דגש להתאמת צבעי התמונות ומסגרותיהם לשאר צבעי הבית. כמו כן, יש לתלות את התמונות בגובה העיניים. תמיד צריך להתייחס לקנה מידה אנושי ולא קנה מידה של המבנה כך שאפילו אם ישנה תקרה גבוהה, הדבר לא ישפיע על גובה התמונות.
4. שטיח – שימו לב לסידור הרהיטים על גבי השטיח. ישנן שלוש דרכים לסידור רהיטים על גבי השטיח.
            1.השתדלו לשמור על מרווח של 20-30 סנטימטרים בארבעת שולי השטיח. דבר זה יצור תחושה יוקרתית יותר.
            2. גודל השטיח צריך להיות מספיק דיו על מנת לכסות את מרבית החדר.
            3.בחדר הסלון, השתדלו לסדר את השטיח בצורה כזאת שכל רגלי היושבים יגעו בו.
5. הימנעו מרעש חזותי – על ידי התמקדות בפריטים דומיננטיים בודדים המפוזרים בבית. כך כל פריט יזכה לתשומת לב הראויה וימנע "תחרות" עיצובית לא בריאה. צעד זה לא רק שידגיש את ערכו העיצובי של הפריט אלא יעלה את ערכו העיצובי של הבית כולו.
6. קווי ראייה – קווי ראייה נכונים יתרמו לתחושת ההמשכיות שבין החדרים. על מנת לבצע זאת בצורה נכונה, הימנעו מפריטי ריהוט כבדים או גבוהים בכניסה לחדרים.
7. פריטים סנטימנטליים – ישנם פריטים בעלי חשיבות רגשית אבל מה לעשות – הם פשוט לא מתאימים
לעיתים צריך להגביל את הרגש על מנת ליצור עיצוב פונקציונאלי ושימושי
הגבילו את מידת הרגש
לסלון. אם אתם רוצים בית מעוצב, העבירו פריטים אלה לחדרים אחרים ותשמרו על קווי עיצוב אחידים.
8. קנה מידה – מה שנראה מצוין בחנות, יכול להיראות כמו טנק בסלון ביתכם. לכן קחו מידות מדויקות ונסו לדמות בצורה הטובה ביותר איך יראה הריהוט שאתם עומדים לרכוש לביתכם. יתכן שמשהו שנראה מעלף בחנות, יראה גרוע מאוד בביתכם.
9. תאורה – תכננו תאורה מוגברת במטבח ובפינת העבודה או המחשב. כמו כן אם ברצונכם ליצור עניין בחדר מסוים, שנו את התאורה בו כך שתהיה הפרדה בין חדר לחדר והשוני יבוא לידי ביטוי. אין הכוונה להתקין אורות סגולים, הכוונה היא לשחק בכמות התאורה והגוון – חם או בהיר.
10. אישיות - איפה האישיות שלכם באה לידי ביטוי? זהו הבית שלכם והוא צריך להתאים קודם כל לכם. זו הסיבה הפשוטה והנכונה מדוע עליכם להיזהר מאופנה ודברים מקובלים. אתם נמצאים בבית רוב שנות חייכם והוא צריך להתאים קודם כל לכם. 
11. נוחות ופונקציונאליות – שמרו על נוחות כך שמעבר לקו העיצובי, הבית ישמש אתכם בצורה הטובה ביותר.

לסיכום, משפצים או בונים בית חדש? חשבו טוב על העיצוב וכיצד הוא עומד לשרת אתכם ולהשרות אווירה נעימה שתגרום לכם לחייך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה